schytts och dans

Spanne var och hälsade på oss igår så det blev bestämt att vi ska vara kattvakt nu en vecka när han är uppåtlandet. Det är lungt Sam verkar trivas bra här nu och ligger mest och tar det lungt!

Ja som sagt vi åt gott och så sen bestämde vi oss för att gå ner och se schytts, dom var och spelade här i folketspark, riktigt trevligt att kunna gå ut faktist, blev lite dans så pass mycket jag orkade. jag menar man orkar inte hur mycket som helst. Men roligt var det, träffade även evve och några andra där nere. men vi sänkte ju iallafall medelåldern med typ 25 år eller något ;) typ många 40+ men roligt ändå!

När jag skulle gå på toa så var där en som var riktigt dragen, men när hon kom ut började hon fråga en massa om min graviditet, det var obehagligt tyckte jag. men hennes vännina kom fram och bad om ursäkt för henne och vi stod och småpratade! Hon var själv 3barnsmamma och sa något som jag faktist inte har tänkt på men som var riktigt vettigt.


På en förlossning födds inte bara en person fram utan två eller egentligen tre. inte bara barnet utan även du som mamma  födds fram och sen även pappan! Vilket faktist är rätt, man har aldrig varit mamma innan och det är så man födds som mamma och växer som mamma! Man får en start där allt är nytt, lika så pappan! Riktigt vettigt och något jag tycker man ska tänka på mer!

Sen sa hon även det många redan vet att pappan glöms ofta bort och sitter kanske bara i ett hörn. Pappan är lika viktig som mamman! Han ska oxå få lära känna sitt barn, även om han inte kan amma. Han kan oxå trösta, värma och så. Även om det är mamman som har mjölken!

Bara 7dagar kvar till BF.. LÄNGTAR, ska du komma tidigare vännen? HOPPAS


Kommentarer
Postat av: emma

Vad skoj att ni hade skoj :-)

ja hoppas lilla bebben kommer snart

vad bra saker du tog upp om förlossningen det stämmer ju hehe:-D



Kramar Emma

2009-08-02 @ 15:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0