Föräldrarutb träff 2av4

Var på föräldrarutbildning idag, mycket givande. Vi gick igenom avslappning, smärtstillande, andning och sen såg vi en liten förlossningsfilm! Vi fick lära oss och prova på hur vi skulle andas under förlossningen och värkarna... Jag vet även nu vad jag vill ha under förlossningen, lustgas och sen TENS.
Finns en apparat som Cefar har tagit fram, som heter Cefar femina och den är till för smärtlindring just under förlossning, innan eoch efter. Den är framtagen för gravda kvinnor.  
Jag har ju provat Cefar innan i andra sammanhang t.ex vid ont i ryggen eller för massag vilket denna oxå kan ge. Jag har varit JÄTTENÖJD med denna vid dom tillfällena. så får prova det om det hjälper här oxå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0